sobota, 17 listopada 2012

Klasowe poetki



Pamiętacie, gdy jakiś czas temu poprosiłam Was o napisanie wiersza na dowolny temat? Dziękuję tym, którzy przyłożyli się do zadania, znaleźli w sobie wenę i przelali swe myśli na papier. Wiersze, które zostały zakwalifikowane na konkurs powiatowy ,,Poetyckie listopady'' można przeczytać poniżej.

,,Dialog''

„Życie, dlaczego jesteś takie okrutne?”
- zapytał siedząc samotnie pośród spadających liści.
„Nigdy nie dałeś mi szansy bycia szczęśliwym,
mijasz tak szybko...
A ja, zwykły, szary człowiek,
biegnę za tobą bez ustanku,
w popłochu myśli...
Zatrzymaj się na chwilę!”
Na to odezwało się życie:
- „Nie, to ty się zatrzymaj!”
„Życie! Traciłem resztki nadziei...
Wołałem, nigdy mnie nie usłyszałeś.”
- odpowiedział zdumiony człowiek.
„Jak mam usłyszeć kogoś,
kto biegnie bez ustanku, na oślep?
Nie obwiniaj mnie o wszystko,
jestem w Twoich rękach.
Zależne od ciebie.
Jestem również darem.
Nie szukaj szczęścia na siłę,
ono przyjdzie samo.
Będziesz szczęśliwy,
gdy dostrzeżesz, jak ważny i niezwykły jest każdy moment.
Bo widzisz, ja, życie jestem tylko cienką nicią,
która może się urwać w każdej chwili.
Wszystko w twoich rękach.”
Człowiek pomyślał chwilę,
wstał i odszedł krusząc w dłoni zaschnięty liść.

Dominika
------------------------------------------------------

,,W labiryncie''

Gubię się.
Powoli, chcę się odnaleźć.
Biegnę do światła,
które pojawia się w ciemnym labiryncie życia.
Żarówka gaśnie,
jak nadzieja tak złudnie.
Chodzę krętą ścieżką,
przecieram nowy szlak,
aby jutro było łatwiejsze.

Dominika
----------------------------------------------------------

,,Można...''

Można żyć bez miłości.
Chociaż życie usycha bez niej
jak róża spragniona promieni słońca i wody.

Można żyć bez nadziei.
Chociaż życie jest bez niej puste
jak przepaść, w którą spadają niespełnione marzenia.

Można żyć bez drugiego człowieka.
Chociaż życie będzie samotne
jak drzewo na pustkowiu, o które nikt nie dba.

Można rozdrapywać stare rany,
albo żyć chwilą, która jest najpiękniejsza.

Można stracić to, na czym nam zależy,
albo walczyć do końca.

Można latać,
albo upadać.

Dominika
-------------------------------------------------

,,Tu i tam’’

Tutaj śpiące królewny nigdy nie są budzone całusem
Królewicze nie jeżdżą na białych koniach
I nikt nie żyje długo i szczęśliwie
Tylko w pięknych snach coś może zaskoczyć
Tylko tutaj, gdy do drzwi puka moje życie, mówię wejdź – otwarte.
Tylko tutaj chcę by nasiona szczęścia kiełkowały
I podejmowały próbę kochania.

Ola
--------------------------------------------------

,,Maraton czasu''

On ciągle ucieka,
my go gonimy,
próbujemy dorównać,
A on i tak jest o krok przed nami.
Mistrz, zwycięzca, lider,
my w jego cieniu.
Zmęczeni dystansem,
zdystansować się niepotrafiący.
On jest szybki i dokuczliwy.
Wróg i przyjaciel w jednym.
Nie zostawi nas w spokoju,
Chyba dopiero na mecie życia.
Zwycięzcy czy przegrani?

Sylwia
----------------------------------------------------

,,Teraz już wiesz?''

Nienawiść, ból, cierpienie.
Czy to jest potrzebne?
Czy radość, szczęście nie jest bardziej kuszące?
To ty wybierasz, jak chcesz żyć.
Wojna i śmierć?
Strach i krew?
Po prostu pomyśl. Zastanów się.
Teraz to widzisz, czujesz to?
Tak, wiem, ten widok odstrasza.
Krzyk tylu ludzi...
Łzy same napływają do oczu.
A więc teraz pomyśl, czy warto?
Czy warto krzywdzić, zadawać ból?
Sam tego nie chcesz, głos większości mówi ,,tak’’.
Teraz już wiesz?
Zacznij od nowa, od lepszej strony swojego ,,ja’’.

Ewelina

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz